Tuesday 30 April 2013

Demam PRU 13


ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH

Direka dialog ini direka tanpa niat untuk mengguris hati mana-mana pihak. Jawapan untuk mereka yang 'macai' , hebat putar belitkan fakta. Serupa wahhabi dah aku tengok, hahaha. Tengok pada isinya, jangan tengok pada penyampainya. Maaf untuk segala salah dan silap. Renung-renungkan. ^^





Ahmad : Kau balik tak mengundi nanti?

Said : Tak rasanya, malas nak balik.

Ahmad : Nape kau tak balik? Kau tak mengundi lah ni?

Said : Ye, aku tak mengundi.

Ahmad : Kau pilih mana kalau kau undi? Pas ke BN?

Said : Hahaha, aku tak reti bab politik ni. Kalau ikutkan aku, aku pilih yang akan ubah negara kita ni, Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

Ahmad : Lorh, Malaysia kan memang negara Islam?

Said : Islam atas nama je, tapi takde pun pakai undang-undang Islam. Kan?

Ahmad : Kau ni tak reti bersyukur lah. Selama ni, siapa bagi kau makan, siapa bagi kau duit? Kerajaan kita gak kan? Kalau tukar kerajaan, alamatnya makan ubi kayu balik la kita pasni.

Said : Yang bagi rezeki, tu semua dari Allah, bukan dari kerajaan boh. Memang aku bersyukur, tapi tak bermakna tanda aku bersyukur, aku kena undi kerajaan. Makan ubi kayu? Kenapa, sebelum ni kau tak pernah makan ubi kayu ke? Tu rezeki gak kan? :)

Ahmad : Kau memang tak layak duk Malaysia. Orang dah tolong macam-macam, tak cukup lagi ke?

Said : Kalau aku tak layak duk Malaysia, yang tak jalankan hukum Allah, tu tak layak terus duk atas muka bumi Allah. Allah dah bagi macam-macam, tak reti nak bersyukur pada Allah ke? Boleh timbulkan kemurkaan Allah, tau dok?

Ahmad : Kalau Allah murka, kenapa elok je kerajaan memerintah selama ni? Tak pernah kalah pun. Tandanya Allah redha la tu.

Said : Itu ISTIDRAJ boh. Nak redha camane, kalau perintah Allah tak ikut. Allah murka, ada la. Kan? Kalau kau lah, ada orang duk umah kau, tapi tak ikut cakap kau, kau marah ke suka, mesti kau marah kan?

Ahmad : Ehmmmm

Said : Sama-sama kita doakan, supaya Islam mampu bangkit di bumi Malaysia. Utamakan agama dahulu, barulah rakyat. Letak Allah di hadapan. Libatkan Allah dalam setiap pekerjaan kita, insyaAllah diredhai dan diberkati hidup kita. "Ini Kalilah" kita mengubahnya, insyaAllah.

Ahmad : InsyaAllah. ^^

Takbir!! Allahuakbar!!

ISTIDRAJ : Mukjizat yang Allah berikan pada hambaNya sebagai tanda Dia murka pada hambaNya. Itu adalah untuk menyesatkan dan menjauhkan lagi hambaNya daripada Dia. Naudzubillah, semoga dijauhkan.

Wallahu'alam 

No comments:

Post a Comment