Saturday 30 November 2013

Renungan Bersama :')








Renungkan Seketika.. :')

Betapa rimbunnya dosa kita, Allah tetap sayangkan kita kerana kita adalah umat kekasihNya, Muhammad S.A.W. Allah tidak akan membalas terus kesalahan kita di atas muka bumi ini. Malah Allah beri peluang untuk kita terus bertaubat padaNya...

Betapa rimbunnya dosa kita, Allah tetap sayangkan kita. Kita lakukan kesalahan, Dia akan kirimkan kita keluarga dan sahabat yang akan menegur dan membimbing kita ke arahNya...

Betapa rimbunnya dosa kita, Allah tetap sayangkan kita dengan beri kita nikmat dan ujian supaya suatu hari nanti kita dapat fikirkan tentang kekuasaanNya..

Betapa rimbunnya dosa kita, Allah tetap sayangkan kita. Apabila seorang itu beraubat dengan sebenar-benar taubat, dosa lampaunya itu tidak dipandang oleh Allah kerana kasih sayangNya sentiasa mendahului kemurkaanNya..

Betapa rimbunnya dosa kita, Allah tetap sayangkan kita. Kita minta, kita berdoa padaNya pasti Allah akan makbulkan. Jika tak dapat apa yang kita minta, Dia berikan yang lebih baik untuk kita..

*Betapa Allah sayangkan kita, tapi kita sombong untuk mentaati perintahNya, kita sombong untuk bersujud padaNya, kita sombong untuk meminta padaNya..

*Allah suka orang yang terus menerus lakukan maksiat dan lepas tu dia bertaubat pada Allah. Bertaubatlah kita selagi ada masa..

“Maka barangsiapa yang bertaubat, sesudah melakukan kejahatan itu dan membaiki diri, maka sesungguhnya Allah menerima taubatnya. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” 
[Al Maidah: 39]

“Sesungguhnya Allah menyukai seorang mukmin yang terjerumus berbuat dosa tetapi bertaubat.” 
[Riwayat Ahmad]

“Tiada sesuatu yang lebih disukai Allah daripada seorang pemuda yang bertaubat.” [Riwayat Ad Dailami]

p/s : Tapi jangan permainkan sifat Maha Pengampun dan Maha Mengasihani Allah untuk terus menerus lakukan maksiat..

Wallahu'alam :')

No comments:

Post a Comment