Saturday 2 March 2013

Pray For Sabah


Sangat tidak bijak apabila ada yang mengatakan kes di Lahad Datu adalah konspirasi parti. BN tuduh PR. PR tuduh BN. Come on la, fikir sikit perasaan isteri, anak dan keluarga para pejuang negara yang berjuang di sana apabila ada yang kata camtu. Mereka rela korbankan nyawa untuk pertahankan negara. Kita lak, duk umah goyang kaki, seronok enjoy gelak-gelak ngan kawan, keluarga, pastu tuduh macam-macam. Kerana terlalu taksub dengan sesebuah parti politik, akan ada je yang cuba mencari salah parti lawan demi kepentingan parti mereka. Allahurabbi.

Hari tu di UTM pada majlis UTM Berselawat, ada seorang peserta bertanya pada Ustaz Don, minta pandangan Ustaz Don mengenai politik sekarang. Tiba-tiba diam semua apabila ustaz menjadi tegas. Ustaz menegaskan, supaya kita semua jaga mulut, tak kira kita ni parti mana sekalipun. Jangan kerana mulut kita yang suka menuduh, memfitnah, kita dilaknat oleh Allah S.W.T.

Ayuh, sedekahkan al-fatihah buat wira-wira negara yang telah syahid di Lahad Datu. Angkat tangan, doakan untuk mereka supaya selamat dan diberi perlindungan oleh Allah S.W.T.

"Ya Allah, kau selamatkanlah para perwira negara kami yang berjuang di Lahad Datu. Berikan kekuatan kepada mereka. Istiqamahkan hati mereka untuk berjuang demi negara tercinta. Berilah perlindungan kepada negara kami, perlindungan kepada wira-wira kami. Tunjukkan pada musuh-musuh kami akan kekuatanMu Ya Allah. Hanya kepadaMu kami berserah dan hanya padaMu kami pohon pertolongan."



#PrayForLahadDatu #PrayForMalaysia

Allah sentiasa ada dengan kamu wahai pejuang negara :')

No comments:

Post a Comment